Usein kysytyt kysymykset


1. Yleistä


1.1 Mihin tämä verkkosivusto on tarkoitettu?

www.iban.com tarjoaa verkkoalustan maksutietojen ja kansainvälisen tilinumeron vahvistamiseen.
Palvelumme tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:

- Tarkistaa, IBAN-numeron oikeellisuuden (käyttäen tarkistenumeroalgoritmejä)
- Tunnistaa pankkitietoja IBAN-numeron perusteella
- Tunnistaa BIC-koodeja IBAN-numeron perusteella
- Tarkistaa kotimaan pankkikoodien ja tilinumeroiden oikeellisuuden
- Muodostaa IBAN-numeron kotimaan tilinumerosta ja pankkikoodista

1.2 Kuka voi käyttää tätä palvelua?

Kaikki kotimaan tai kansainvälisiä pankkimaksuja käsittelevät yritykset voivat pitää palveluitamme hyödyllisenä.
Yritykset säästävät epäonnistuneisiin maksuihin kuluvaa aikaa ja rahaa vahvistamalla maksutiedot, kuten IBAN-numeron, ennen maksujen käsittelemistä.

1.3 Onko tämä palvelu ilmainen?

Sivustollamme on ilmainen demosivu IBAN-numeron vahvistukselle & muodostamiselle.
Ilmainen demo on kuitenkin rajallinen, sillä suojaamme palveluitamme väärinkäytöltä.
Kun olet käyttänyt ilmaiset kyselysi, voit ostaa rajattoman paketin lisensiointisivultamme

1.4 Miksi IBAN-vahvistus ei toimi asuinmaassani?

Kaikissa maissa ei ole integroitua IBAN-järjestelmää, joten asuinmaasi ei välttämättä tue sitä.
Ilmoita meille kuitenkin ongelmastasi, jotta voimme tutkia asiaa ja antaa sinulle lisätietoja.
Voit tutustua tuettuihin maihin IBAN-rakennesivulla

1.5 Miten luotettava se on?

Tarkistenumeroalgoritmit ovat äärimmäisen tarkka tapa tunnistaa kirjoitusvirheitä sekä vahvistaa IBAN-numeron oikeellisuus.
Ylimääräinen vahvistusvaihe, kuten pankkikoodin etsiminen tietokannasta tai rakenteen ja muotoilun tarkistaminen, auttaa vähentämään virheet minimiin.
Pankkikoodien tietokantamme koostuu useista virallisista lähteistä (keskuspankit, rahoituslaitokset, sääntelyelimet jne.) ja sitä päivitetään säännöllisesti.

2. Tekninen


2.1 Onko teillä API:a?

Kyllä, tarjoamme API:n käyttöoikeuden kaikkiin palveluihimme.
Voit saada lisätietoa kehittäjät-osiosta.

2.2 Onko teillä massavahvistustoimintoa?

Kyllä, tarjoamme jäsenillemme IBAN-numeroiden massavahvistuskäyttöliittymäm.
Järjestelmä luetteloi IBAN-numerot ja palauttaa tulokset CSV-muodossa sivulle tai ladattavaksi CSV/Excel-tiedostoksi.

2.3 Onko API REST- vai SOAP-pohjainen?

Tarjoamme IBAN-vahvistuspalveluille sekä SOAP- että REST API -päätepisteet.
Saat lisätietoa API:sta kehittäjät-osiosta.

2.4 Kuinka monta kyselyä voimme suorittaa sekunnissa?

Olemme testanneet, että järjestelmämme suoriutuu kymmenestä kyselystä sekunnissa.
Suosittelemme kuitenkin käyttämään suurempia eriä varten (tuhansia vahvistuksia) asiakasalueen IBAN-numeroiden massavahvistustyökalua.
Sen tarkoituksena on vahvistaa lukemattomia numeroita yhdessä tapahtumassa mahdollisimman vähillä resursseilla.

2.5 Voinko hankkia palvelunne avulla BIC-/SWIFT-koodin IBAN-numeron perusteella?

Kyllä, tietokanmtamme sisältää tuettujen maiden ja niiden pankkien BIC-koodeja.
API:mme ja manuaalinen hakumme tarjoaa mahdollisuuksien mukaan näitä tietoja.


2.6 Voinko kokeilla palvelua ennen ostamista?

Kyllä, voit tilata ilmaisen kokeilutilin Rekisteröitymissivulta.
Voit testata kokeilutilin 100 ilmaisen kyselyn avulla API:a ja manuaalista käyttöliittymää.
Kokeilutili vanhenee kuukauden kuluttua.


3. Lisensiointi


3.1 Miten voin ostaa käyttöoikeuden palveluunne?

Voit valita sopivan paketin ja palvelun tilausosiosta.

3.2 Mitä maksutapoja te hyväksytte?

Maksupalveluntarjoajamme (Avangate) tukee monia eri maksutapoja. Voit maksaa luottokortilla, pankkisiirrolla, PayPalilla ja monilla muilla.

3.Voinko keskustella jonkun kanssa saadakseni lisätietoja palveluistanne?

Kyllä, myyntitiimimme vastaanottaa puheluita maanantaista perjantaihin klo 9.00–17.00 CET.

3.4 Vanheneeko jäsenyydet?

Kyllä, kaikki pakettimme ovat voimassa yhden vuoden.
Palvelut keskeytyvät tasan 12 kuukauden kuluttua paketin ostohetkestä.

3.5 Menetänkö käyttämättömät kyselyni jäsenyyden päätyttyä?

Kyllä, kyselyt ovat käytettävissä 12 kuukautta ostohetkestä. Kaikki tilisi käyttämättömät kyselyt mitätöidään vuoden kuluttua.

4. Tili


4.1 Miten voin ottaa yhteyttä tukeent?

Voit lähettää tukipyynnön asiakasalueen kautta.

4.2 Miten nopeasti tukipyyntöön vastataan?

Tukemme on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9.00–17.00 CET.
Vastaamme aukioloaikoina yleensä tunnin kuluessa.

Vastaus voi viivästyä aukioloaikojen ulkopuolella.

4.3 Voinko päivittää profiilitietojani?

Kyllä, voit muoakta tilisi yhteystietoja asiakasalueen -> Oma tili -osiossa.

4.4 Voinko vaihtaa salasanani?

Kyllä, voit vaihtaa salasanasi helposti asiakasalueen -> Oma tili -osiossa.

4.5 Voinko vaihtaa käyttäjätunnukseni?

Et, käyttäjätunnusta ei voi vaihtaa asiakasalueella.